Sälja fika

Idag har jag varit på skolan och sålt fika till lärarna på skolan. Alla i klassen hade bakat  5 st kakor och lämmnat dom på skolan. På förmiddan så var killarna och sålde mackor. Och på eftermiddan va tjejerna där, i våran klass är vi 9 st tjejer.

Först kom jag, Amanda och Nelly. Mikkan är sjuk. Sen efter ett tag så kom Matilda. Och sen kom Emma och hennes mamma.  När vi hade suttit ner en stund och pratat kom Stina (våran lärare) hon sa att Bente hade varit med killarna på förmiddan och att Sanna va ledig. Sen la vi upp alla kakor på fat och ställde fram dom, Emma och hennes mamma kokade kaffe och sen så for dom. Sen kom Ola (våran andra lärare) och sa att någon måste gå och köpa mjölk. Matilda gick. Sen när hon kom tillbaka så stannade hon i 10 min sen for hon hem. Så då var det bara jag, Amanda och Nelly kvar. Så vi tre satt där hela eftermiddan. Vi hade jätte tråkigt. Men ändå kul för vi satt och skrattade åt varandra.  När vi skulle fylla på med kaffe så fattade vi inte hur man skulle få lös den så vi trodde att den hade smält fast i plattan (så smarta är vi). Men sen provade Amanda igen och då fick hon lös den. Haha.

När jag kom hem så åt jag middag sen gick jag runt byn med våran hund Elite. Sen for jag och Emma ut och red med Buck och Cattis. De gick bra.



Foto: Ida Lindberg

Hej då!

Kommentarer
Postat av: AManda

Det var verkligen trist men endå kul!! verkligen då vi intye fick loss kaffe mojjen!!=)=) En rolig dag!! hahahah :P

2008-08-15 @ 16:12:45
URL: http://amandaandeersson.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0