Övik!

Nu har jag lagt in alla bilder på datorn, så nu tänkte jag berätta lite om vad vi har gjort.

Lördag:

Vi vaknade halv 9 och packade klart allt (kudde, tandborste m.m.), gav hästarna nytt vatten. Men ändå var jag klar en timme före vi skulle fara. Så då satt jag och väntade på att datorn skulle bli ledig. 5 minuter före vi skulle fara var Emma klar. Så jag gick och satt mig i bilen i stället. Kl 10.00 kom alla. Och när vi skulle fara startade inte våran bil. Men det var bara något med bateriet så.

En bit utanför Umeå åt vi lunch. Det var ett ganska fin ställe med en sjö. Efter lunchen så såg jag, Emma och Ludde Benjamin buttons otroliga liv på Emmas lilla Dvd i bilen. Den var jätte bra! Men slutade ledsamt. Och just när filmen slutade var vi framme!

När jag såg stugan först trodde jag det var ett skämt, dom var jätte små, hade inget rinnande vatten och allt var i samma rum. Men det var dom vi skulle bo i under helgen. Ungefär 50 meter från stugorna fanns toaletterna och en vattenkran.

Efter vi hade badat (det var iskallt och jag menar iskallt!) och alla hade packat upp allt for vi ner till en resturang. Jag, Emma, Ida, Lisa, Frida och Mikkan satt vid ett bord. Haha vi hade väldigt roligt, jag kan säga att jag började gråta för att jag skrattade så mycket.
Mikkan, Emma och Frida Foto: Ida Lindberg
En fontän som stod utanför. Foto: Ida Lindberg

När alla hade ätit klart köpte vi varsin glass och sen åkte vi till Skuleberget. Och vi gick till grottan som var 0,4 km upp och toppen var 0,6 km uppe i luften. det var jätte läskigt att klättra upp den sista biten för då var det smala och långa stegar. Men vi klarade det i alla fall.
 Så här såg det ut när man kollade ner Foto: Ida Lindberg
På väg upp var det någon som sa att man kunde bada i grottan så jag trodde att det var jätte fint och typ en pool, men när vi kollade in så ja..  Det var inte så speciellt. 

När vi var på väg ner så for jag ner med foten i en lergrop. Och jag hade foppatofflot. Inte dom bästa skorna kanske. Så mina sockar var helt bruna (och dom skulle vara ljusblåa).

När vi kom tillbaka till stugorna så fick nån av oss (minns inte vem det var) en idé. Att vi skulle smita in i laburinten som fanns.
 Haha ingen komentar. Foto: Emma Lindberg

Resten av kvällen spelade vi kort, kubb m.m. Första natten sovde jag kanske 4 timmar. Sängen var inte skön.

Söndag:
Vaknade 10 i 8 för att mamma sa att alla barn var vakna men när jag kom ut var det Emil, Mikkan, Wincent och Frida som var vakna. Resten låg och sovde. Så då satt jag och halvsov på trappan medans pappa, Emil, Peter, Ludde och mamma satt och pratade. Efter ett tag vaknade resten också. Och när vi skulle bestämma vad vi skulle göra på dagen så blev det typ kaos. Endel ville till IKEA och några ville stanna i stugan, nån ville åka linbana osv. Men till slut blev det så att vi åkte till Sundsvall.
 Ett kort på bron som man kör över när man ska till Sundsvall.

På vägen dit såg vi en till film i bilen. det hette Pojken i randig pyjamas. Det var också bra. Vi åt lunch på IKEA och sen lämnade vi mamma, Marina, Mats, Helené och Carina där. Vi andra åkte till något ställe som hette nöjeshallen. Där inne kunde man köra go-cart, spela lazerdome, köra något jaktspel m.m. Vi spelade lazerdome och några körde go-cart. Lazerdome var en av dom roligasre sakerna jag har gjort i hela mitt liv! Det var jag, Emma, Frida, Ida, Lisa och Mikkan mot Emil, Ludde, Tobbe, Wincet och Kalle. Killarna vann med typ 15 000 poäng men det var ändå roligt.

När vi skulle hämta upp dom som hade varit på IKEA så gick vi inne på köpcentret som är brevid. Dom hade Monki! Jag köpte en tröja där. På vägen hem svängde vi in till nån trädgård som mammorna ville kolla på.

När vi kom till stugorna igen badade jag, Mikkan, Lisa, Frida, Emil, Tobbe, Ludde och Wincent. Det var fortfarande kallt och det var översvämning så bryggorna var kanske 20 meter ut i vattnet och egentligen skulle dom vara vid stranden.

Middan den kvällen har jag inte så mycket att säga om. Vi åt grillat och jag blev nertryckt i min mat med huvudet... Efter middan spelade vi volleyboll. Tjejerna mot killarna så klart, jag minns inte vilka som vann men det var jätte kul! efter de gick jag, Mikkan, Emma, Frida, Lisa och Ida till macken som var några km bort och köte glass och godis. När vi kom till baka så spelade vi volleyboll igen men nu var det bara tjejerna för killarna gick och köpte godis. Och så hoppade vi på studsmattorna som fanns där. Jag tog inte så mkt kort den dagen för att jag glömde kameran i bilen.

Vi var tvugna att lägga oss tidigt efter som vi skulle till badet på morgonen.

Måndag:
Vaknade kvart i 8 eller kvart i 9 minns inte, men jag tror det var kvart i 8. Och packade ihop alla mina saker och sen körde jag, Ludde, Lisa, Tobbe och Emma klockan med fotboll. Mitt mål var att vinna över Ludde och jag kom 2:a, Tobbe vann och Ludde kom 3:a.

Sen satt vi oss i bilarna och körde mot Övik (vi bodde ca 2 mil utanför Övik). Vi var vid badet 10.00 före vi gick in fikade vi lite och sen gick vi in.

Öviks paradis bad är nog det roligaste badet jag har varit på. Mycket bättre än Piteå och Boden. Vi åkte mest den som är längst upp. Vi badade utan att sluta i 4 timmar. Efter badet så satt vi och väntade på killarna och då träffade vi våran gamla dagislärare. Haha. Sen gick vi till max och åt och sen gick vi på stan i några timmar men jag hittade inget.

Sen åkte vi hem igen.


Vi kom hem igår vid 8 nån gång.

Den här semestern har varit väldigt bra!


Kommentarer
Postat av: Nörden

Jag förstår inte hur man hinner med sådär mycket men det är ju positivt att du haft kul.

2009-07-30 @ 11:24:51

Lämna din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0