Hemma igen!

Hej hej!

Nu är jag hemma igen, det var jätte kul på SM och i Stockhom, tänkte lägga ut lite bilder och berätta om resan.

Onsdag:
Vi åkte hemmifrån ca 16.00, det åskade och regnade jätte mycket. Som tur var så satt jag fram i bilen, annars hade jag blivit galen. Mikkan, Emma och Frida satt i baksätet. Vi kom fram till Umeå ungefär vid 17.30. Då chekade vi in och lämmnade väskorna på rullbandet. Sen gick vi och fikade/åt. 
 Just när alla hade fikat klart så kom flygplanet! Jag satt närmast fönstret brevid Mikkan och Emma, bakom oss satt Frida. Mamma satt några säten bakom oss och Helené satt framför oss. Jag tycker de är ganska kul att flyga men jag vet inte om Mikkan gjode det...  haha vacker Mikkan. Vi landade i stockholm ca 20.00, det tog ett tag att få väskorna, få plats i en buss osv, så vi var framme hos Petter och Kasper (Fridas små kusiner) ungefär vid 22.30. Men dom var ändå pigga och skulle visa alla deras leksaker. Vi somnade typ 00.30.

Torsdag:
Jag och Mikkan sovde i Kaspers rum, jag fick sova i hans säng och Mikkan på golvet, sängen var inte stor (han är typ 1 eller 2 år). Vi vaknade typ 9 nån gång då gick vi och fikade och sen gjorde vi oss i ordning för att fara till stan. Jag, Frida, Emma och Mikkan skulle välja kläder åt Petter och Kasper, sen skulle vi hjälpa dom att klä sig. De gick bra att klä Kasper men Petter spang iväg och gömde sig. Så efter ett tag fick hans pappa klä på honom. Sen tog vi tunnelbanan in till stan. Jag köpte: ett linne från Monki, en t-shirt och jeans shorts från Zara, en skolavslutningsklänning från Vero Moda och en ny pyjamas från H&M (de behövdes verkligen + att jag hade glömmt min hemma). Vi åt lunch på Pizza Hut eller va de nu heter, de var faktist ganska gott. Vi åkte hem nån gång vid 17.00 och till middag åt vi köttbullar och makaroner. Sen såg vi en film (jag tror det hette Carolina). Hade sett den förr så jag gick och la mig efter ett tag, jag och Mikkan var ju tvugna att vakna tidigt så vi skulle hinna med bussen till kungens kurva.

Fredag:
Jag vaknade kl 05.30 för att mamma kom och väckte mig och Mikkan. Bussen gick typ 25 över 6. Vi kom fram till kungens kurva (där laget skulle hämta upp oss) 07.30. Där fortsatte vi resan mot Nyköping. Vi var framme där ca 08.30. Vi åkte först till hallen där Johanna gick och hämtade nyckeln och marbiljetter till där vi skulle bo (i en gympasal). När vi kom till gympasalen så bytte vi kläder osv. sen for vi till hallen igen, där köpte vi våra biljetter och sen gick vi till stället där vi åt. De var ganska långt dit, men dom hade väldigt god mat. Efter lunch gick vi till hallen igen för det var insläpp. Sen började första dagen av SM i cheerleading 2009. Det var väldigt kul att sitta och kolla på alla lagen men jag kände sig mer och mer nervös inför söndag då vi skulle tävla. Efter första tävlingsdagen var slut gick vi och åt middag, sen gick vi till gympasalen. Där gjorde vi inte så mycket, efter ett tag så gick vi och la oss.

Lördag:
På lördags morgonen gick vi till stället där vi åt och åt frukost. Sen gick vi tillbaka till gympasalen och duschade och gjorde oss i ordning. Sen gickvi till hallen och såg alla lagen som tävlade på andra dagen av SM. Efter det gick vi och åt middag sen gick alla till ica och köpte godis. När vi kom till gympasalen så gick vi typ och la oss nästan direkt för att vi skulle vara pigga på tävlingsdagen.

Söndag:
Vi vaknade 06.00 och packade ihop alla saker och borstade tänderna m.m. Sen kom våran buss och hämtade alla saker som vi itne skulle behöva på själva SM. Sen skjutsade han oss till matstället, där åt vi frukost och sen fick vi skjuts till hallen. När vi kom till vårat omklädnings rum så började vi direkt med att fixa frisyrerna och sminket. När vi var klara med det så hade vi förträning.. Den gick sådär, vi rev ett bygg och jag fick ont i ryggen. Sen skyndade vi oss och åt lunch men vi kom ändå lite sent till invigningen. Men vi hann i alla fall innan dom ropade upp Stingrays. efter invigningen så gick vi och kollade på dom andra klasserna till kl 16.00, då gick vi till uppvärmningshallen och värmde upp. Sen gick vi och ställde oss för att springa in på mattan. Vi satte programet perfekt, inget bygg föll, alla danser var perfekta osv. Efter vi hade gjort vårat program sprang alla i laget fram till Johanna och kramade om henne. På prisutdelningen kom vi 6:a av 9 lag, vi slog de som kom etta på norra DM så nu kan man säga att vårat lag är bäst i norrland! Vi blev väldigt nöjda med placerningen och nästa år då ni! När alla hade bytt om så for vi till Max (några gick till Mcdonalds). Det var gott med en barnbox! Sen åkte vi med bussen. Det va ganska kul, vi började se en film halv 12 på kvällen (då hade vi kört en bit utanför uppsala), jag somnade nästan direkt. Sen sovde jag ända till umeå. De var faktist ganska skönt att sova i bussen. Sen kom Mikkans mamma och hämtade oss på busstationen i skellefteå. Och nu är jag hemma!

Har duschat, packat upp och vare ner till hästarna och hälsat på dom. Buck gnäggade <3

Här kommer lite mer bilder frpn resan

en bild ut från fönstret i flygplanet Foto: Ida Lindberg

mina shorts från zara

jag orkade inte rotera, men de är en jätte gris som Frida vann på grönalund (den ä nästan lika lång som mej!) och en jätte fotboll som Emma vann.

 t-shirten från Zara

linne från Monki

 årets SM tröja som jag också köpte lite dålig bild men

de fanns mjukisdressar så varför inte köpa? de står cheerleader på den om de inte syns

byxorna





               lägger inte upp bild på klänning för det ska bli en överraskning!                                                                        






 ha en bra dag nu ska jag gå ut och sätta mej i solen

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0