Am I wrong

Nu var det väldigt längesedan jag bloggade. Har haft massa annat att göra så bloggen har inte varit så högt prioriterad. Har hunnit med massa roligheter sen jag skrev sist. Vi hade en helt underbar vecka på Kreta med ungefär 40+ i solen varje dag, har varit i Övik och badat på äventyrsbadet, jobbat massor (känns det som) och så vidare. 
 
Såg att jag hade fått en fråga om hur Vipers träningar brukar se ut så jag tänkte att jag kunde svara på den här. Vi brukar först värma upp, sen beroende på hur många som är där så börjar vi antingen med bygg eller gymnastik. Byggträningar brukar vi dela upp så att vi alltid börjar med att gå igenom basicsaker som de ska kunna, som tex. double base, sen går vi kanske igenom något nytt bygg och tränar på det. När det är gymnastik börjar vi med att gå igenom grunder (kullerbyttor, hjulningar, rondater) och sen går vi vidare till att de får öva på det som behövs. Endel kör hjulningar medans andra har börjat på handvolter. Hoppträningar blir det också ibland och då kör vi igenom en serie med alla hopp som man får använda i nybörjarklassen (T-hopp, X-hopp, grupperat). I slutet av varje träning brukar vi ha styrketräning och stretching. 
 
Jag vet inte riktigt om man förstod så mycket från det där men vi försöker i alla fall att få med så de får med alla olika delar i cheerleading på de två träningar som Vipers har i veckan. När de har ett program brukar vi värma upp byggen, gymnastiken och hoppen som är med i programmet och sedan nöter vi hela programmet ett tag. 

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0